Încă de anul trecut, conducerea fabricii Astra din Arad a început procesul de selecţie, după ce s-au încheiat contracte cu parteneri din toată Europa, iar anul acesta ar trebui livrate o mulţime de vagoane. Din cei 1.000 de muncitori de care are nevoie, a găsit însă doar o parte, iar unii dintre ei, după ce au căpătat experienţă câteva luni, au plecat în străinătate pe salarii mai mari.
“Am angajat în septembrie peste 300 de muncitori direct productivi, dar din ianuarie au venit tot mai puţini. Din această cauză, am început cursuri de calificare pentru sudori, însă şi luna trecută numărul lucrătorilor care pleacă să muncească în străinătate a crescut, ajungând la 60. Salariile noastre sunt similare doar pe piaţa locală, nu se compară cu cele de dincolo, care sunt mult mai mari. Nu mai găsim oameni pentru că nu mai există forme de calificare, şcoli profesionale, de aceea e absolut necesar să ne formăm noi oamenii şi am început să organizăm cursuri interne pentru meseria de lăcătuş”, ne-a declarat Marinela Vinesar (foto), director de Resurse Umane la Astra Rail.
Salariile oferite de fabrică sunt de 2.700 de lei pe lună, la care se adaugă tichete de masă şi o primă de vacanţă. Vinesar a anunţat că în prezent mai sunt libere încă 200 de posturi. Persoanele interesate pot afla mai multe informaţii la numărul de telefon 0257.202.292.
La Balş, 800 de salariaţi sunt în concediu fără plată
În acest timp, Societatea Subansambluri Material Rulant din Balş, judeţul Olt, unde se fabricau roţi şi osii de vagoane, este în insolvenţă de luna trecută, după ce în 2013 s-a confruntat cu probleme financiare. Primarul oraşului Balş, Mădălin Teodosescu, a cerut falimentul companiei pentru o datorie de 200.000 de euro către primărie. Aşa se face că cei 800 de salariaţi sunt în mare parte acasă, în concediu fără plată. Chiar dacă mulţi ar putea avea şanse să se angajeze la fabrica din Arad, din păcate, în România nu este încurajată relocarea forţei de muncă dintr-un oraş în altul.