BMW a publicat informaţiile oficiale despre noile modele sportive M3 Sedan şi M4 Coupe. Aşa cum ştiam dinainte, cea de-a cincea generaţie BMW M3 şi noul BMW M4 Coupe renunţă la vechiul V8 aspirat natural în favoarea unui propulsor biturbo de 3,0 litri cu şase cilindri în linie.
A cincea generaţie BMW M3 Sedan a fost dezvăluită, în sfârşit, de către oficialii companiei cu sediul în Munchen. Spre deosebire de lansările predecesorilor săi, însă, noul M3 are parte acum de un frate cu două uşi cu un nume nou, şi anume BMW M4 Coupe. Astfel, gama de modele M cuprinde acum cinci cifre – 1M, M3, M4, M5 si M6 – cu observaţia că există şanse foarte mari să apară în curând şi un M2, având în vedere că germanii au lansat de curând noul Seria 2 Coupe.
Lăsând la o parte detaliile referitoare la numele modelelor, ajungem la partea cea mai importantă a unui BMW care poartă sigla M: motorul. Mai exact, noile M3 şi M4 renunţă la V8-ul de 4,0 litri aspirat natural (montat pe generaţie precedentă a M3-ului) în favoarea unui propulsor biturbo de 3,0 litri cu şase cilindri în linie. Spre deosebire de vechiul propulsor, însă, noul motor cu şase cilindri în linie dezvoltă 431 CP şi 550 Nm – cu 11 CP, respectiv 150 Nm mai mult decât predecesorul său.
Acceleraţia de la zero până la 100 km/h durează 4,3 secunde cu cutia manuală cu şase trepte şi 4,1 secundecu cutia automată cu şapte trepte. Pentru comparaţie, vechiul M3 E92 atinge 100 km/h în 4,8 secunde. Viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar poate urca până la 280 km/h dacă se alege pachetul opţional M Driver.
O noutate care le va permite novicilor să facă mult fum stând pe loc se numeşte Smokey Burnout şi este o funcţie a sistemului Launch Control ce permite alunecarea roţilor din spate atunci când maşina se mişcă la viteze mici.
Noul BMW M3 are o greutate de 1.520 kg, în vreme ce noul M4 cântăreşte doar 1.497 kg. E impresionant cât de mică este diferenţa de greutate între cele două variante de caroserie (doar 23 kg), dar şi că vechiul M3 Coupe e mai greu cu aproximativ 100 kg decât noul M4.
Pe lângă îmbunătăţirea calităţilor dinamice, scăderea în greutate a dus şi la o scădere a consumului de carburant şi a emisiilor cu aproximativ 25%. La această scădere contribuie şi adoptarea unui sistem de direcţie electromecanic cu trei moduri de funcţionare – Comfort, Sport şi Sport+, la fel ca în cazul sistemului opţional de suspensie adaptivă BMW Adaptive M. De asemenea, şoferii vor avea la dispoziţie un sistem start/stop de oprire automată a motorului la semafor.
Noul BMW M4 va fi produs la fabrica germanilor din Munchen – unde a luat naştere primul M3 din istorie – alături de variantele standard ale modelului Seria 4, în vreme ce noul BMW M3 va fi asamblat tot în Germania, dar la fabrica din Regensburg, alături de variantele standard ale modelului Seria 3.